Safina fanclub
Image default
Auto’s en Motoren

Chain of Custody-model

Kia Corporation en The Ocean Cleanup zijn een samenwerking aangegaan om plasticvervuiling in oceanen én in ’s werelds belangrijkste waterwegen te bestrijden. Het nieuwe partnership is voor Kia een essentieel onderdeel van de transitie naar een wereldwijde ​​aanbieder van duurzame mobiliteitsoplossingen, met als doel om tegen 2045 CO2-neutraal te zijn.

Kia gaat The Ocean Cleanup ondersteunen bij het verwijderen van plastic afval uit oceanen en gaat technologie en onderdelen leveren om de ‘Interceptor Original’ te bouwen, een machine die plastic opvangt in rivieren, om zo te voorkomen dat het in oceanen belandt. Kia gaat The Ocean Cleanup ook financiële steun verlenen en meewerken aan de ontwikkeling van een ​​nieuw systeem voor de recycling van hulpbronnen, met als doel om een deel van het verzamelde plastic toe te passen in toekomstige modellen van Kia.

Over The Ocean Cleanup

The Ocean Cleanup ontwikkelt en zet technologie in om de wereldzeeën van plastic te ontdoen. De organisatie wil dit doel bereiken door een tweeledige aanpak te volgen: de instroom via rivieren indammen en opruimen wat zich al in de oceaan heeft opgehoopt. Voor dat laatste ontwikkelt The Ocean Cleanup grootschalige systemen om het plastic efficiënt op te sporen en te verwijderen. Het plastic wordt getraceerd via het Chain of Custody-model om de oorsprongsclaims te certificeren bij het recyclen tot nieuwe producten. The Ocean Cleanup heeft Interceptor™-oplossingen ontwikkeld om rivierplastic tegen te houden en te extraheren voordat het de oceaan bereikt. The Ocean Cleanup, opgericht in 2013 door Boyan Slat, heeft een breed multidisciplinair team van ongeveer 100 medewerkers in dienst. Het hoofdkantoor van de stichting is gevestigd in Rotterdam.

Over Kia
Kia is een aanbieder van mobiliteit en wil klanten wereldwijd door beweging inspireren. Kia, opgericht in 1944, levert al meer dan 75 jaar mobiliteitsoplossingen. Met 52.000 werknemers wereldwijd, een aanwezigheid in meer dan 190 markten en productiefaciliteiten in zes landen, vermarkt het bedrijf vandaag de dag zo’n drie miljoen voertuigen per jaar. Kia loopt voorop in het bereikbaar maken van geëlektrificeerd rijden en ontwikkelt een groeiend aanbod van mobiliteitsdiensten, waar miljoenen mensen over de hele wereld gebruik van maken. De slogan van het bedrijf – ‘Movement that inspires’ – staat voor de toewijding van Kia om consumenten te inspireren door middel van zijn producten en diensten.

Populaire Aziatische Private Lease Merken

Private Lease is een abonnementsvorm met een vast maandtarief, all-in. Hiermee rijdt u, zonder omkijken, in een gloednieuwe auto. En mocht u dan onverhoopt toch pech krijgen, dan kunt u rekenen op pechhulp.

De kosten voor brandstof, parkeren, wassen van het voertuig, bekeuringen en tolgelden komen voor eigen rekening. Er zijn een aantal aanvullende diensten die niet standaard bij de prijs zijn inbegrepen, maar die wel aangeschaft kunnen worden. Bijvoorbeeld winterbanden. Indien gewenst, dan zijn deze op te nemen in de leaseovereenkomst. Via Private Lease rijdt u veilig, verantwoord en vertrouwd in een nieuwe auto. Met eerlijke voorwaarden en een bescherming tegen te hoge financiële lasten.

Populaire Europese merken om te leasen:

De Leasemaatschappij koopt de auto en hij blijft hun bezit. Jij houdt je spaargeld dus lekker voor jezelf en hoeft je niet druk te maken over het verkopen of inruilen van je auto. Aan het eind van de overeenkomst lever je de auto weer in en kies je weer een nieuwe.

U bepaalt zelf de looptijd en het aantal kilometers per jaar. Bovendien zitten vrijwel alle autokosten inbegrepen bij het maandbedrag. Kiest u voor Private Lease dan, gaat u geheel zorgeloos rijden in de auto van uw dromen. Iedereen met een in Nederland geldig rijbewijs en toestemming van de contractant mag in de auto rijden.

Betrouwbare merken

Sinds het midden van de vorige eeuw begon Azië de achterstand in te lopen op Europa en de Verenigde Staten op het gebied van autoproductie. De meest ontwikkelde auto-industrie in Zuidoost-Aziatische landen, waaronder China, Japan en Zuid-Korea. Lokale bedrijven begonnen met het bouwen van auto’s uit de middenklasse met goedkope arbeidskrachten. Onlangs zijn de trends veranderd, met luxe voertuigen geproduceerd door lokale merken op de markt. Maar de heersende, zoals voorheen, zijn de massamarktmodellen.

Elk jaar houdt de Consumentenbond een enquête onder automobilisten met een maximaal tien jaar oude auto. Daarbij worden de deelnemers gevraagd of ze in het afgelopen jaar mankementen hebben gehad. Verschillende vormen en gradaties van reparaties worden dan beoordeeld, waarna alle gegevens per merk en type auto worden opgeteld. Van al die data verschijnt dan een lijst met automerken, gerangschikt op de betrouwbaarheid van elke fabrikant.

De Aziatische merken doen het weer onveranderd goed in de lijst. Het Japanse Lexus voert de lijst van meest betrouwbare fabrikanten volgens de Consumentenbond aan (cijfer 8,8), gevolgd door Subaru (8,6) en Honda (8,4). Bijzonder is dat er maar liefst negen van de tien meest betrouwbare automerken Aziatisch zijn. Na Honda staan namelijk ook Toyota, Mazda, Suzuki, Mitsubishi, Hyundai en Kia in de Top 10.