Voor een product dat slechts kort geleden door velen werd bekritiseerd, heeft de smartwatch een nieuw elan gekregen op de Amerikaanse markt. Inderdaad, in plaats van een mislukt product te zijn, verwachten we dat het eigenaarschap van de Amerikaanse smartwatch tegen het einde van 2020 groter zal zijn dan dat van de goedkopere en meer alomtegenwoordige activity tracker. Dit ondanks het feit dat eigenaren van smartwatches een gemiddelde prijs betaalden van bijna 2,5 keer die van activiteit kopers van trackers (volgens de NPD Connected Intelligence Wearables Industry Overview and Forecast, december 2017). De groei wordt aangedreven door de Apple Watch, maar het is een succes dat een rimpelig effect zal hebben op smartwatch-merken die ook in de Android-markt aan de behoefte van de consument voldoen.
Er werden in 2017 al meer dan 43 miljoen apparaten verkochtAan het begin van 2017 stond het eigendom van de activiteitentracker onder Amerikaanse volwassenen op meer dan 43 miljoen apparaten – ruim meer dan het dubbele van het aantal eigenaren van smartwatchs. Dit was logisch, gezien de grote prijsverschillen tussen de categorieën, een betere levensduur van de batterij voor trackers en de groeiende pijnen die de ruimte van het smartwatch voor het laatste jaar teisterde. Bovendien werden veel oudere smartwatches over het algemeen als te groot beschouwd om een echte vervanging voor de activity tracker te zijn. Wat ooit consumenten naar activity trackers trok, hun eenvoud, heeft de laatste tijd tegen de categorie gewerkt. Consumenten zijn nu op zoek naar meer geavanceerde gebruikscasussen met functies zoals intelligent volgen van gezondheid en fitness, evenals gebruiksvriendelijke meldingen en berichten. Velen zijn ook op zoek naar wearables als controlehub voor zaken als muziek en domotica. Dientengevolge veranderen veel bestaande eigenaren van activiteitstrackers en nieuwe kopers van de smartwatch. De lancering van de Apple Watch heeft ook groei bewerkstelligdDit proces is versneld door de nieuwste lancering van de Apple Watch Series 3 met ingebouwde cellulaire connectiviteit en lagere prijzen voor de oudere Watch Series 1 en 2. Eind 2017 zullen NPD-projecten die Apple zal hebben verkocht bijna 17 miljoen Apple Watches in de VS sinds de oorspronkelijke lancering van het apparaat in april 2015. Bovendien verschuift de mix van activity trackers, omdat de smartwatch een groter percentage van de markt bestuurt. Als high-end activity tracker-kopers bijvoorbeeld verder up-market gaan naar de smartwatch, zullen veel goedkopere en meer basale activity trackers een toenemend percentage nieuwe verkopen overnemen. Om een beter inzicht te krijgen in de veranderende dynamiek tussen de smartwatch en activity tracker, produceert NPD een tweejaarlijkse eigendomsprognose van de markt. Op basis van die prognose is de onderstaande grafiek van mening van de verschuivende eigendomsverhoudingen bij Amerikaanse volwassenen in de loop van de tijd en vooruit geprojecteerd.
Voor een product dat slechts kort geleden door velen werd bekritiseerd, heeft de smartwatch een nieuw elan gekregen op de Amerikaanse markt. Inderdaad, in plaats van een mislukt product te zijn, verwachten we dat het eigenaarschap van de Amerikaanse smartwatch tegen het einde van 2020 groter zal zijn dan dat van de goedkopere en meer alomtegenwoordige activity tracker. Dit ondanks het feit dat eigenaren van smartwatches een gemiddelde prijs betaalden van bijna 2,5 keer die van activiteit kopers van trackers (volgens de NPD Connected Intelligence Wearables Industry Overview and Forecast, december 2017). De groei wordt aangedreven door de Apple Watch, maar het is een succes dat een rimpelig effect zal hebben op smartwatch-merken die ook in de Android-markt aan de behoefte van de consument voldoen. Er werden in 2017 al meer dan 43 miljoen apparaten verkochtAan het begin van 2017 stond het eigendom van de activiteitentracker onder Amerikaanse volwassenen op meer dan 43 miljoen apparaten – ruim meer dan het dubbele van het aantal eigenaren van smartwatchs. Dit was logisch, gezien de grote prijsverschillen tussen de categorieën, een betere levensduur van de batterij voor trackers en de groeiende pijnen die de ruimte van het smartwatch voor het laatste jaar teisterde. Bovendien werden veel oudere smartwatches over het algemeen als te groot beschouwd om een echte vervanging voor de activity tracker te zijn. Wat ooit consumenten naar activity trackers trok, hun eenvoud, heeft de laatste tijd tegen de categorie gewerkt. Consumenten zijn nu op zoek naar meer geavanceerde gebruikscasussen met functies zoals intelligent volgen van gezondheid en fitness, evenals gebruiksvriendelijke meldingen en berichten. Velen zijn ook op zoek naar wearables als controlehub voor zaken als muziek en domotica. Dientengevolge veranderen veel bestaande eigenaren van activiteitstrackers en nieuwe kopers van de smartwatch. De lancering van de Apple Watch heeft ook groei bewerkstelligdDit proces is versneld door de nieuwste lancering van de Apple Watch Series 3 met ingebouwde cellulaire connectiviteit en lagere prijzen voor de oudere Watch Series 1 en 2. Eind 2017 zullen NPD-projecten die Apple zal hebben verkocht bijna 17 miljoen Apple Watches in de VS sinds de oorspronkelijke lancering van het apparaat in april 2015. Bovendien verschuift de mix van activity trackers, omdat de smartwatch een groter percentage van de markt bestuurt. Als high-end activity tracker-kopers bijvoorbeeld verder up-market gaan naar de smartwatch, zullen veel goedkopere en meer basale activity trackers een toenemend percentage nieuwe verkopen overnemen. Om een beter inzicht te krijgen in de veranderende dynamiek tussen de smartwatch en activity tracker, produceert NPD een tweejaarlijkse eigendomsprognose van de markt. Op basis van die prognose is de onderstaande grafiek van mening van de verschuivende eigendomsverhoudingen bij Amerikaanse volwassenen in de loop van de tijd en vooruit geprojecteerd.
|
https://www.iiav.nl/smartwatch/ |